Mellentrinnet på afdeling Benløse

Når man starter i 4.klasse sørger alle eleverne for, at man føler sig velkommen. Det foregår dels ved en samling og dels ved, at en mindre gruppe elever kommer i 4.klasserne og fortæller, hvor man kan være og hvad man kan lave i pauserne og i timerne.

Vi sørger ligeledes for at alle 6.klasserne kommer godt afsted til udskolingen.

Vi har en stor skolegård, hvor det er muligt at få frisk luft og lege sammen med sine kammerater. Om vinteren åbner vi salen, hvis det er koldt eller vådt, så man har mulighed for at få bevæget sig. I salen spilles der ofte stikbold, basket eller høvdingebold.

Gennem året holder vi fællessamlinger på mellemtrinnet, hvor hver enkelt klasse ind i mellem har ansvaret for at underholde eller formidle udvalgte emner til resten af mellemtrinnet. Det er meget forskelligt, hvad vi har fornøjelsen af at opleve. Nogle synger, andre har lavet en særlig dans, vi alle deltager i. Måske har en gruppe eller klasse været i gang med teater og så får vi andre muligheden for at opleve udbyttet af deres anstrengelser.

Hen over året afholder vi Faglige dage og emneuger, hvor vi kan arbejde sammen med elever fra andre klasser eller årgange. Vi vælger nye emner hvert år, som vi går i dybden med i en hel uge eller på enkelte dage. Ofte har vi emner, hvor det er muligt at arbejde over længere tid med det samme emne på forskellige måder.

Vi har en nogle gode traditioner, vi synes er sjove at holdefast i. En fast tilbagevendende begivenhed er fastelavn, hvor vi har udvidet med en catwalk, hvor den sjoveste, mest fantasifulde og bedste udklædning udvælges og der er kamp om titlen.

Vi har juleklippedag, så vores gang bliver smukt julepyntet og klasseværelserne er hyggelige op til jul.

Vores 4.klasse træner hårdt og længe for at blive gode til at gå Lucia. De går på hele skolen til glæde for alle.

Vores 5.klasser skal fremadrettet hvert år deltage i et musikarrangement, hvor skolens elever og forældrene får glæde af at lytte til elevernes kunnen.

På 6.klassetrin laves der et teaterstykke eller en musical for resten af indskolingen, forældre og mellemtrinnet. En oplevelse alle ser frem til hvert år.

Der er et aktivt elevråd på mellemtrinnet, man altid kan gå til, hvis man gerne vil have indflydelse på, hvad der skal ske, eller hvis man har særlige ønsker om, at noget bliver lavet om.

Biblioteket er lige om hjørnet så vi har nem adgang til computerøerne, bøger og skolens pædagogiske læringscenter.

Brobygning i 6. klasse